KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 13 Przeszukiwanie po indeksie: tematycznym autorskim (osobowym) tytułowym fragment z tytułu ksiażki pełnotekstowym (w całym opisie) serie Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 3 pozycje o tematyce: Dziecko z zespołem Aspergera Filia nr 13 Dziecko z zespołem Aspergera AUTOR:Charbicka, Magdalena.POZ/ODP:Magdalena Charbicka. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Difin, 2015. SERIA:Engram HASŁA:Dziecko z zespołem AspergeraDziecko z zespołem Aspergera - nauczaniePoradniki OPISFIZYCZNY:143 s. : il. ; 23 cm. SYGNATURA:61 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11300017325117325 ODBIORCY:Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera. TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Od Autorki: Wczesna diagnoza oraz dobrze prowadzone oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne dają dzieciom z zespołem Aspergera szansę na lepsze funkcjonowanie, samodzielność, sukces w życiu. Zwrócenie uwagi na podkreślane trudności i ograniczenia, a także propozycje rozwiązań w klasie mogą pomóc nie tylko dziecku, ale również nauczycielowi. Brak wsparcia ze strony środowiska może utrudniać im osiąganie sukcesów edukacyjnych, a brak zrozumienia ze strony nauczycieli może znacząco wpływać na ich samoocenę oraz zachowanie. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Zamiast wstępuRozdział 11.1. Problemy diagnostyczneRozdział 22.1. Charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera2.2. Mowa i język dzieci z zespołem Aspergera2.3. Strategie terapeutyczne wspomagające rozwój komunikacji2.4. Kontakty społeczne i relacje z rówieśnikami2.5. Strategie terapeutyczne w kształtowaniu kompetencji społecznychZałączniki do rozdziału 22.6. Nietypowe zainteresowania i stereotypowe wzorce zachowań2.7. Strategie ułatwiające radzenie sobie z obsesyjnymi zainteresowaniami i stereotypiamiRozdział 33.1. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Aspergera3.1.1. Motoryka duża i koordynacja wzrokowo-ruchowa3.1.2. Zaburzenia percepcji dotyku i innych zmysłów3.2. Strategie terapeutyczne związane z zaburzeniami sensoryczno-motorycznymiRozdział 44.1. Zaburzenia współwystępujące w zespole Aspergera4.2. Pomoc terapeutyczna w niwelowaniu trudności współwystępujących4.2.1. Funkcjonowanie dziecka w szkole, usprawnianie zaburzonych funkcji4.2.2. Systemy motywacyjne i kontrakty dla uczniów z zespołem Aspergera UWAGI:Bibliogr. s. 135-143. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 13 Niegrzeczne : historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera"Historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera " AUTOR:Hołub, JacekADRESWYDAWNICZY:Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2020. SERIA:Reportaż TEMATYKA:AutyzmDziecko autystyczneDziecko z ADHDDziecko z zespołem AspergeraMacierzyństwoWychowanieZespół ADHDZespół AspergeraŻycie codziennePolskaReportażRodzina, relacje międzyludzkie FORMAGATUNEK:Książki. Literatura faktu, eseje, publicystyka. Literatura polska. DZIEDZINA:Rodzina, relacje międzyludzkie ZAKRES CZASOWY:2001-2019 r. POWSTANIE DZIEŁA:2020 r. WYDANIE:Wydanie I. OPISFIZYCZNY:225, [6] stron ; 23 cm. SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11300019492819492 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jako niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy "normalności" to codzienność moich bohaterek i bohaterów. Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje. [Jacek Hołub] UWAGI:Oznaczenia odpowiedzialności: Jacek Hołub. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 13 Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić AUTOR:Kozdroń, Agnieszka.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Difin, 2020. SERIA:Engram TEMATYKA:Dziecko z zespołem AspergeraZespół AspergeraPoradnik FORMAGATUNEK:Książki. Publikacje fachowe. Poradniki i przewodniki. DZIEDZINA:Medycyna i zdrowiePsychologia POWSTANIE DZIEŁA:2015 r. WYDANIE:Wydanie 2. OPISFIZYCZNY:316 stron ; 23 cm. SYGNATURA:61 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11300022453322453 ODBIORCY:Pedagodzy. Rodzice. Psychoterapeuci. TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki. Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych. UWAGI:Bibliografia na stronach 311-316.Oznaczenia odpowiedzialności: Agnieszka Kozdroń. DOSTĘPNOŚĆ: Została wypożyczonaPozycję można wypożyczyć na 30 dni WYPOŻYCZYŁ:Na kartę 059017 od dnia 2024-02-22Wypożyczona, do dnia 2024-05-24 REZERWACJE:OPERACJE: KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW >ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE